Design-ul – o alegere subiectiva sau o alegere informata?

Desi suntem tentati sa facem alegeri subiective, de multe ori ceea ce ne place nu este suficient. Design-ul ar trebui sa fie o alegere obiectiva, motivata de anumite aspecte care sa fie ancorate in realitate. Desi este important ca design-ul sa ne placa, este mai important ca design-ul sa placa publicului nostru pentru ca intr-un final ei cumpara.

Asa cum am mai aratat, un design bun este suma a 6 stiinte, care definesc aspecte precum aderenta la standarde, importanta competitorilor, preferinte ale targetului si factori ce genereaza actiunea din partea lor, etc. Poate ca eu sau tu avem o aversiune pentru culoarea Roz Pal, dar daca studiile arata ca targetul nostru sunt femei tinere care au aratat o preferinta pentru culorile pastelate – si tinand cont de tendintele impuse de Pantone pentru anul 2016 poate ca am putea sa ne revizuim decizia. Cu atat mai mult cu cat testand vom vedea ca dintre roz pal, corai deschis si oranj deschis, publicul a fost mai receptiv la primul – ne vom pastra aversiunea pentru acea culoare?

Nu alegem canalele de promovare in functie de preferinte, ci in functie de eficienta. De exemplu, nu vom planifica 200 de Euro buget pentru AdWords pentru ca suntem fani Google, cand cu aceiasi suma putem obtine cu 80% mai multe vizualizari pe facebook  cu o rata de conversie mai mare (ex.). Si atunci de ce am face alegeri subiective pentru design?

Mentinand exemplul cu facebook: literatura de specialitate sugereaza minim 12 campanii simultane: 3 imagini, 2 pozitionari ale titlului si 2 tipuri de text pentru a identifica exact care are performante mai bune si a merge mai departe cu acela. Si modelul acesta de test nu se aplica numai la facebook: ci si la flyere, la ambalajul produsului, la landing page-uri, cataloage s.a.m.d. Luand in considerare costurile de la design pana la tipografie si distributie, vedem ca o asemenea miscare nu este posibila (plus ca poate genera confuzie pietei) si atunci, care este alternativa? Alternativa este un design, rezultat al cercetarii si construit in conformitate cu nevoile pietei.

Este normal sa vrem ca design-ul sa ne placa si aspectul firmei noastre va trebui EVIDENT sa ne reflecte preferintele si deciziile. Este de asemenea normal ca o agentie sa poate livra ceva care sa ne placa – dar este important ca atunci cand suntem intrebati „De ce?” sa putem da ceva mai multe argumente de atat. Credeti ca fiecare director apreciaza produsul pe care il fabrica sau serviciul pe care il presteaza? Daca da, acesta este un motiv suficient sa ne placa si noua? Si daca da, ce capacitate de cumparare avem, comparativ cu cate obligatii conform exemplului de mai sus?