5 avantaje ale nisarii

Desi literatura de specialitate pune intotdeauna accentul pe nisarea activitatii ca si strategie de success, avantajele acestei abordari nu sunt intotdeauna evidente.

De aceea am decis sa punem la cale un ghid cu 5 cele mai importante avantaje ale nisarii. Incepem cu:

1. Costuri de promovare mai mici

Atat in mediul online cat si in cel offline – nisarea presupune cunoasterea precisa a publicului tinta; Sa luam exemplu o librarie care distribuie doar carti din domeniul filozofiei. In mediul online aceasta librarie va plati o campanie directionata catre cei ce si-au aratat interesul pentru filozofie si tematici adiacente si nu va plati astfel distribuirea catre amatorii de beletristica. Avantajul evident este transmiterea reclamei catre persoanele ce si-au aratat deja interesul pentru acest domeniu, eliminand astfel parte din nevoia reclamei de a trezi interesul.

In mediul offline, orice efort de promovare va fi directionat catre facultatea de filozofie, cafenele boeme si alte locatii in care publicul tinta poate fi gasit, eliminand astfel greseala promovarii produselor catre un public general. Evident, materialul imprimat – fie el flyer, catalog sau afis stradal va avea un tiraj mai mic deoarece publicul este nisat, decat in cazul campaniei generale, ducand astfel la o rata de profitabilitate mai mare.

2. Strategia simplificata

Unde ar trebui sa faci reclama? Rolex cu siguranta nu au aceasta problema. Compania elvetiana este nelipsita de la orice eveniment Formula1, ba chiar sponsorizeaza si alte evenimente sportive. Rolex este directionat catre un anume segment, barbati cu venituri peste medie, target care frecvent ia parte la competitiile sportive fie si ca spectator.

Aceleasi reclame le gasim si in publicatii tiparite precum Playboy, Forbes, TopGear, s.a.m.d.

In momentul in care ai un produs nisat, locul in care gasesti publicul tinta devine mai evident, iar tendinta este ca acest public tinta sa se gaseasca de cele mai multe ori in acelasi loc.

3. Pozitionarea

Si aici vom lua calea usoara si vom da exemplu Apple – primul calculator pentru designeri. Multumita acestei strategii, Apple este considerat in continuare liderul pentru acest segment, inregistrand vanzari exclusiv pentru acest motiv. Tinand cont de rata de dezvoltare a tehnologiei si de schimbarea cerintelor pietei si evolutia design-ului, pozitia lor la momentul actual ca si “cel mai bun produs” – real, este discutabila.

Insa avantajul nisarii de extras de aici este ca in momentul in care faci un singur lucru – te poti pozitiona ca si “cel mai bun” – aducand argumente precum fonduri de cercetare dedicate intregral produsului sau serviciului, linie de productie dedicata, s.a.m.d.

4. Usurinta de a crea nevoi

Ce ati spune despre o cofetarie dedicata doamnelor? Vorbim despre prajituri cu indulcitori si valoare calorica bine controlata pentru a asigura silueta supla a doamnelor si domnisoarelor fara ca acestea sa isi refuze poftele.

Cu un buget corect de promovare, se poate ajunge ca in scurt timp publicul tinta sa caute produsul si sa stabileasca valoarea produselor competitoare in functie de acest produs.

5. Recomandarea

Am vorbit despre faptul ca nisarea usureaza strategia in sensul in care publicul tinta este mai usor de gasit intr-un singur loc. Iar un avantaj major din acest punct de vedere il reprezinta recomandarea. Oamenii care se vad frecvent in acelasi loc vorbesc sau macar interactioneaza – fie si vizual. De aceea FruFru – o gama de alimente Bio preparate si ambalate a inceput distribuirea produselor in magazine din apropierea parcurilor business. Este suficienta interactiunea vizuala (individul a vede produsul la individul b) pentru a genera curiozitate. Mai departe individul b ar putea recomanda produsul individului c, stiind ca au un interes comun.

Desi presupune riscuri si compromisuri evidente, avantajele sunt clare. Pe termen lung nisarea produselor sau serviciilor oferite de companii aduce recompense valoaroase precum o pozitie stabila pe piata, un brand puternic dar si posibilul avantaj de a deveni un punct de referinta pentru segmentul dat.