Care este diferenta dintre Graphic design si Advertising Art?

Designul grafic este mai mult decat simpla pozitionare a elementelor intr-o compozitie. Este o arta a intelegerii si a folosirii inteligente a spatiului si a elementelor si a adaptarii lor scopului comunicarii si audientei.
Design-ul se defineste ca fiind procesul de comunicare vizuala si rezolvare a impasurilor prin folosirea tipografiei, spatiului imaginii si culorii.

Design-ul se imparte in Graphic Design si Advertising Art. Diferenta dintre ele este mai mult decat semantica: pleaca de la scopul design-ului si evident influenteaza modul in care este facut, care sunt elementele recomandate pentru unul sau pentru celalalt, canalele de distributie si reactiile asteptate.  Graphic design este acel design care are ca scop popularizarea unei opinii sau idei, organizarea informatiei, si este folosit pentru politica de awareness si pozitionare. Advertising art (tradus aproximativ ca Grafica Publicitara)  este acel design facut cu scopul de a vinde produsul sau serviciul prezentat.

Deci confuzia dintre cele doua ramuri este in sine indreptatita: chiar daca rulam o campanie de awareness – o facem cu scopul de a ne populariza compania si de a familiariza publicul cu produsele ei si – in ultima instanta – de a vinde mai mult.

Diferenta dintre cele doua este mai degraba operationala: in Advertising art avem mai mult de a face cu marketing-ul: industria, piata, publicul tinta si concurenta. In graphic design suntem interesati de publicul tinta la modul foarte general – incluzand in calcul si segmente din piata neabordate anterior si putem analiza mult mai sumar industria si piata.

Mai mult poate, altfel de elemente se folosesc pentru simpla atragere a atentiei si cu totul altele pentru generarea unei actiuni.

De exemplu in advertising art vom incerca sa evitam anumite tonalitati de galben care genereaza anxietate in privitor (avand un evident efect negativ asupra deciziei de cumparare) in timp ce in Graphic design acestea pot fi cea mai buna alegere.

Daca in FDI cunoastem trei etape: Atragerea atentiei, directionarea privirii si generarea actiunii, pentru graphic design ultima etapa devine Influentarea atitudinii si se obtine natural din cele doua etape anterioare.
Cum le folosim?

In functie de cine suntem si care ne sunt obiectivele, avem la dispozitie niste ghiduri in linii mari de folosire alternativa pentru cele doua ramuri:

1. O companie mica, la inceputul activitatii va trebui sa alterneze graphic design-ul cu Advertising art. Va incepe cu o campanie intensa de awareness urmata de o campanie de vanzari. De ce? Prezenta, fie ea si minima in campul de atentie al prospectilor anterioara contactarii va favoriza un raspuns pozitiv din partea lor.

2. O companie medie se va concentra pe Advertising art, ruland campanii ocazionale de awareness gandite pentru castigarea unor cote de piata.

3. O companie mare cu distributie larga poate rula doar campanii de Graphic design (ex. Coca-cola), deoarece reamintirea are uneori rol stimulant.
Bineinteles ca aceste ghiduri sunt aproximative si nu iau in calcul nevoile specifice ale industriei, ci sunt mai degraba create pentru a fi aplicabile intr-o oarecare masura oricui.