De ce este important sa am un site mobile-friendly?

Desi in afara, tendintele de cel putin 2 ani merg inspre mobile first (design-ul paginii inainte pentru mobil si apoi pentru alte suporturi) in Romania, curentul este cu mult in urma. Daca aruncam un ochi la orice cautare google vom vedea ca nu sunt atat de multe pagini mobile friendly pe cat ne-am astepta. Si acest fapt, in conditiile in care din 2015 google a inceput sa penalizeze paginile care nu sunt optimizate pentru mobil.

O pagina optimizata este in primul rand importanta pentru vanzari. Aparte de decizia google, odata cu raspandirea Smartphone-urilor numarul de utilizatori de mobil a crescut. O simpla privire in Analytics ne poate arata de unde vin vizitatorii nostri si ce suport folosesc.

Si sa ne gandim logic, cati dintre noi atunci cand au nevoie de ceva au la dispozitie un calculator de pe care sa caute? Intotdeauna? In metrou, in masina, pe strada, in oras – tot timpul avem telefonul la indemana si de cele mai multe ori, majoritatea cautarilor se fac de pe mobil. De aceea, atunci cand au nevoie de ceva si clientii nostri cauta tot de pe mobil. Si s-ar putea sa gaseasca site-ul optimizat al companiei competitoare. De aceea apelarea la un serviciu de optimizare site pentru mobil a devenit o necesitate.

O pagina ne-optimizata strica imaginea companiei. Si aici ne adresam celor care lucreaza B2B, mai mult decat celor care lucreaza B2C. Imaginea companiei ne afecteaza: ne dicteaza pozitia in negociere, in licitatii, atrage sau respinge prospectii, fidelizeaza sau ii lasa reci pe clienti. De aceea prezenta noastra, pe toate planurile trebuie sa fie impecabila.

O pagina ne-optimizata, fie ea si pe prima pagina google nu va ramane acolo multa vreme. Google clasifica paginile si in functie de un parametru numit „Bounce Rate”. Acest parametru masoara cati utilizatori au intrat si au dat imediat „back” de pe pagina respectiva. Daca site-ul nu functioneaza pe mobil, sansele sunt ca asta sa se intample cu fiecare utilizator si astfel pagina va fi penalizata.

Chiar daca ne place sau nu, mediul online este unul dinamic iar modul pietei de a consuma internetul se schimba de la o zi la alta. Este esential pentru o companie care isi doreste sa creasca, sau fie si sa pastreze nivelul actual sa tina cont de schimbari si sa dea dovada de un grad inalt de adaptare la cerintele pietei. Altfel, alte companii o vor face si rezultatele se vor vedea.